31 december, toch altijd weer een momentje om terug te kijken naar het afgelopen jaar. Ik heb de top 10 van meest gelezen berichten voor je op een rijtje gezet. Lees je mee?
2015 was een jaar dat qua bloggen lange tijd niet op gang kwam, omdat ik bezig was met andere dingen en gebrek had aan inspiratie. Maar, sinds de Meet the Blogger conference in oktober ben ik weer (redelijk) op stoom. Ik ben mijn statistieken ingedoken om op zoek te gaan naar 10 meest gelezen berichten.
Top 10 berichten – all time favourites
Dit zijn ze:
- Hema blijmakers: powerbank en micro usb oplaadkabel
- Aanrader: DM drogist
- Blije dijen met Bandelettes
- Review: HEMA hello mirror guess my age
- Zonbescherming voor het haar … een must have!
- Wafels volgens Oma’s recept
- Knopen aanzetten met Butofix
- Nieuw soort nagellak: Vinylux
- Review: Essence gel nails at home – #1
- Review: Invisibobble (+ dupes van DM!)
Grappig om te zien dat alleen nummer 5 en nummer 10 ook daadwerkelijk uit dit jaar komen, de rest van de artikelen is ouder. Op zich misschien logisch, omdat die artikelen ook al lange tijd voor blogverkeer zorgen. De reviews deden het in ieder geval goed.
Voor mijn eigen referentiekader heb ik ook nog bekeken welke artikelen uit 2015 het meest populair zijn.
Top 10 berichten – 2015
Dit zijn ze:
- Zonbescherming voor het haar … een must have!
- Review: Invisibobble (+ dupes van DM!)
- Day Zero Project – update 2
- First impression Dolby cinema JT Eindhoven
- Review: Guhl zijdeglans shampoo, conditioner en masker
- Day Zero Project: 1001 doelen in 101 dagen
- Lights please; 3 ‘must have’ ideeën voor bureauverlichting
- Day Zero Project – update 1
- Urban Jungle Bloggers – planty wishes for 2016
- Wat de Meet the Blogger conference mij heeft gebracht
Het Day Zero Project scoort goed, binnenkort komt er ook weer een nieuwe update online. Ik duik niet zo heel vaak in de statistieken en dan is het grappig om te zien dat zo’n artikel over de JT bioscoop in Eindhoven toch ook veel wordt gevonden.
Meeste views op 1 dag
Op 7 juli liep het storm met het artikel Blije dijen met Bandelettes. Het werd 409 keer bekeken die dag. Ook eentje uit 2013, maar die werkte ik bij met de informatie dat Bandelettes nu ook in Nederland te koop zijn.
Verkeer
- 70% van al het verkeer komt via organic search, dus via Google en andere zoekmachines;
- 14% is direct verkeer; bezoekers die zelf het adres in de browser intikken;
- 11% komt via referral, dat zijn bijvoorbeeld andere sites die een artikel van mij benoemen, of bezoekers die doorklikken op reacties die ik op andere blogs achterlaat;
- 5% komt via social. Dat zijn de social media sites zoals bijvoorbeeld Facebook en Twitter.
Als je in google.nl zoekt op ‘bandelettes’ vind je mijn blogpost als 3e hit. Geinig, toch? 🙂
Conclusie
Al met al was 2015 toch een goed blogjaar. Na het gebrek aan inspiratie en motivatie kwam ik in het laatste kwartaal door goed plannen weer in de blogflow. Mijn doel voor 2016: een maandelijkse blogplanning blijven maken en ook uitvoeren! Ook ga ik mijn best doen om mooie(re) foto’s te maken.
Hoe was jouw 2015? En heb je plannen voor 2016? Vertel!
Volg me ook via ♥ Bloglovin’ ♥ Facebook ♥ Twitter ♥ Instagram ♥ Pinterest
Dan mis je niks!
2 Comments
Babs
Goed bezig, Debbie. Organic search is volgens mij een van de belangrijkste. Ik heb veel plannen voor 2016… ik begin, niet lachen…met een dieet. Onder dwang (grapje)… nee, vanwege een samenwerking. Benieuwd of ik het vol ga houden!
Fijne jaarwisseling!
theBiggerBlog
Grappig, een van mijn beste posts was ook over de bandelettes. Met mijn pikante foto’s hahahaha…